Reland
Samen groeien naar de toekomst
Van der Hoff ICT heeft al jaren een fijne samenwerking met Reland. Het bedrijf groeit en heeft daarom de behoefte om de ICT te herzien. We hebben de huidige ICT- en telecommunicatie geanalyseerd en gezamenlijk een risico inventarisatie opgesteld. Waar liggen de risico’s op IT gebied? Wat kan Van der Hoff ICT hierin betekenen, wat kan het bedrijf zelf oppakken en waar liggen de gezamenlijke actiepunten. Vanuit GRIP op ICT is hier een plan uitgekomen.
Naar de Cloud
We hebben de gehele IT gemigreerd naar De Werkplek van Nu, De Cloud oplossing van Van der Hoff ICT. Hierdoor kunnen medewerkers efficiënt en flexibel (samen)werken. Zij hebben altijd en overal toegang tot de bestanden en applicaties van het bedrijf. Op kantoor, thuis, onderweg én bij de klant.
Reland werkt met een ERP-systeem van Microsoft Dynamics waardoor dit ERP-systeem goed te combineren is met De Werkplek van Nu. Net als de De Werkplek van Nu is Microsoft Dynamics gebaseerd op het Cloudplatform Microsoft 365.
Security naar een hoger niveau
Binnen de De Werkplek van Nu zijn er diverse tools aanwezig om de IT-security tot een nog hoger niveau te tillen. Daarnaast hebben we op basis van functieprofielen De Werkplek van Nu ingericht voor Reland. Dit betekent dat we samen hebben bepaald wie er toegang krijgt tot bepaalde data. Door dit nu goed samen door te nemen, vast te stellen en in te richten kunnen we in de toekomst op een eenvoudige manier nieuwe medewerkers van Reland onboarden binnen de De Werkplek van Nu.
Alle werkplekken zijn in beheer genomen met Werkplekbeheer van Van der Hoff ICT. Door constante monitoring van de werkplekken hebben wij de mogelijkheid om vroegtijdig te handelen op meldingen vanuit de IT-omgeving. Hierdoor zijn we eventuele problemen op de werkplekken van medewerkers voor. Bovendien zorgen we voor tijdige en noodzakelijke updates, bijvoorbeeld voor het veiligheidsniveau van de werkplek. Zo zijn de werkplekken verzekert van een up-to-date beveiliging en krijgt Reland grip op ICT.
Telefonie
Naast de ICT hebben we ook de telefonie herzien. Van een basis telefooncentrale is Reland overgestapt naar de premium 3CX oplossing van VoIP. Binnen VoIP Premium heeft het bedrijf nog meer mogelijkheden die de telefonie tot een hoger niveau te brengenDoor de toevoeging van 3CX softphone kunnen medewerkers altijd en overal bellen. Het bellen naar collega’s, klanten en andere contacten wordt hiermee makkelijker, duidelijker en daardoor efficiënter.